27 Aralık 2013 Cuma

2013 Favorileri - Cilt Bakımı / 2013 Favourites - Skin Care


Merhaba! Bugün sizlere bu yılki favori cilt bakımı ürünlerimden bahsedeceğim. Bu yazı biraz uzun olacak, aslında ikiye bölmeyi düşündüm ama 2013'ün kalan her günlerinde bahsedeceğim başka bir favori ürün kategorisi var, o nedenle bölemedim. Tüm ürünleri kısa kısa yorumlayarak yazıyı olabildiğince kısaltmaya çalışacağım.

Hey everyone! Today's post is about my 2013 skin care favourites, and this is going to be quite a long one. I wanted to split it into two but I've planned a different category of favourites for every remaining day of 2013, so please bear with me until the end of this post.



Temizleyicilerle başlayalım, evet, tam 4 farklı favorim var ama hepsi farklı bir işleve sahip. Bioderma Sebium Gel Cleanser'ı sabahları kullanıyorum, cildimi tamamen temizleyip gün içerisinde oluşabilecek yağlanmayı engelliyor, ve bu şişe her gün kullanmayla bile neredeyse 8-9 ay gidiyor, yani çok az kullanmanız yeterli. Bioderma Sensibio H2O zaten herkesin favorisi, ben her gün hem göz makyajımı hem yüz makyajımı bununla temizliyorum, ve sonsuza kadar da bu ürünü tekrar satın almaya devam edeceğim, ne kadar makyaj temizleyicisi denesem de hiçbirisi bunun yerini tutamadı. Superdrug Natural High Gentle Exfoliating Face Scrub, bir gün Watsons'ta gezerken rastgele sepetime attığım, oldukça ucuz bir üründü ama kendisine bayıldım! Ne çok sert, ne de yumuşak taneciklerden oluşan bu scrub hem cildimi yumuşacık bırakıyor hem de harika bir şekilde kayısı kokuyor. Pierre F Gentle Exfoliating Cleanser ise sadece Gratis'te satılan ürünlerden, kremsi ve oldukça sıvı bir yapıya sahip, içinde orta sertlikte tanecikler var ve her gün kullanılabilecek kadar nazik bir temizleyici. 

First off, cleansers. I know, I have a problem: 4 favourites? But they all are different. I love Bioderma Sebium Gel Cleanser for my morning face wash, it takes off all the excess sebum and leaves my skin squeaky clean. Bioderma Sensibio H2O is obviously my (and everybody else's) favourite make-up remover, both for eyes and the face. This is going to be repurchased forever, I think this is my 7th bottle. Superdrug Natural High Gentle Exfoliating Face Scrub is something I discovered this year, it's crazy inexpensive but a great scrub, not too harsh, not too light. Pierre F Estheticians Formula Gentle Exfoliating Cleanser is something you can use everyday, it has very gentle particules in it that exfoliates your skin but it's not like a dense scrub, it has a very runny texture, like a cream cleanser. 


Bu yıl iki favori toniğim var, birincisi Nivea Pure&Natural Tonik, bu toniği tüm makyajımı temizledikten sonra cildimi yatıştırmak ve son makyaj kalıntılarını da temizlemek için kullanıyorum ve çok hafif, nazik bir tonik. Clean&Clear Derinlemesine Temizleyici Losyon ise adı üstünde cildi tüm makyaj kalıntılarından ve kirlerden arındıran ve tertemiz bırakan bir tonik, içerisinde salisilik asit ve benzoik asit bulundurduğu için de siyah nokta ve akne oluşumunu kontrol ediyor. Avene Termal Su özellikle cildimi tazelemek ve makyajımın pudramsı görünümünden kurtulmak için kullandığım bir ürün, özellikle yaz aylarında tam bir kurtarıcı oluyor. La Roche Posay Serozinc ise maalesef bu markanın ülkemizde bulunmayan ürünlerinden, Fransa'dan aldığımda eğer burada satılmadığını bilseydim almazdım çünkü kendisine bayıldım ve tekrar alamayacağım için çok mutsuzum. Bu sprey sülfat ve çinko içeriyor, ben bunu makyajımı yapmadan önce bir pamuğa sıkıp tonik gibi tüm yüzümü silerek kullanıyorum ve cildim gün boyunca hiç ama hiç yağlanmıyor.

Next is the toners & facial sprays. I grabbed Nivea Pure&Natural Toner after seeing it on FleurdeForce's blog, and it's amazing. It soothes and cleanses my skin very gently. I also love the Clean&Clear Deep Cleansing Lotion to really get every piece of dirt or makeup left on my skin, it also has Salycilic and Benzoic acids in it, those help preventing blackheads and acne. Avene Eau Thermale is a mineral mist that I use to refresh my face, and get rid of the powdery looking finish of my makeup. La Roche Posay Serozinc is a spray that has Zinc and Sulfate in it, I use it as a toner and it does an amazing job at getting rid of the excess oil. Unfortunately, I think this product is only sold in France, I couldn't find it anywhere else.


Serumları çok seviyorum, muhtemelen emilmelerini uzun süre beklemediğim ve gerçekten etkili olduklarını düşündüğüm için. Bioderma Sebium Serum ve La Roche Posay Effaclar Duo aslında aynı işlevi yerine getiriyor denebilir, ikisi de gözeneklerinizi açıyor ve temizliyor, böylece gözeneklerinizin içindeki kir ve sebum akne ya da siyah nokta oluşumuna sebep açmadan yok oluyor. Bu ürünlerden iyi bir sonuç alabilmek için bir kaç ay düzenli olarak kullanmanızı öneririm, ikisi de bir iki uygulamada mucize yaratmıyor ama uzun vadede gerçekten etkililer. L'oreal Skin Perfection Serum ise nispeten yeni bir keşif ama çok çok sevdiğim bir ürün. Cildin yapısını ve görünümünü düzeltmeyi amaçlayan bu ürün bence gerçekten işe yarıyor, aldığım ilk hafta kullandığımda bile kızarıklıklarımı azaltıp cildimi yumuşacık yapmayı başarmıştı, aylardır severek kullanıyorum.

I really have a thing for serums, probably because they sink into the skin so quickly and they're really effective. Bioderma Sebium Serum and La Roche Posay Effaclar Duo both do the same job for me but I can't live without neither of them. They are great for opening up and cleansing your pores so the stuff that are in the pores don't cause any blemishes. They also really work on black and white heads, and I can really see a different when I use these products for a few months straight. L'oreal Skin Perfection Serum is a fairly new discovery but it had become my favourite daytime serum quickly, it works on improving the overall texture of your skin, leaving it soft, smooth and blemish free and let me tell you, it really does to those things. You just have to use it for quite a while to see the results, but I'm really impressed.


Nemlendirici kremleri her gün kullanmasam da nemlendirici serum vazgeçilmezim. Bir çok farklı nemlendirici serum denedim ama her seferinde Avene Soothing Hydrating Serum'a döndüm, bir kaç saniye içerisinde emilen ve cildimi yumuşacık ve nemlenmiş bırakan bu seruma bayılıyorum. L'oreal Skin Perfection Günlük Nemlendirici yine nispeten yeni bir keşif, ama hafif yapıdaki bu kremi çabuk emildiği ve güzel nem verdiği için çok sevdim. Eğer daha yoğun bir nemlendirme istiyorsam Bioderma Sebium Hydra kullanıyorum, bu nemlendirici ciltteki tüm kuruluğu yok ediyor, özellikle eğer cildiniz akne tedavisi yüzünden soyuluyorsa bu kremi gözüm kapalı önerebilirim. Hassas ciltleri asla rahatsız etmeyen, gerçekten çok iyi bir nemlendirici.

I'm not really crazy on moisturizers, but I love me some good hydrating serum. My favourite for past 2 years is Avene Soothing Hydrating Serum, it leaves my skin super soft and hydrated. L'oreal Skin Perfection Day Moisturizer is also a recent discovery but found its place in my yearly favourites, it has a light texture and gets sink into the skin very quickly and is really moisturizing. For a richer moisturizer, I always go for Bioderma Sebium Hydra, not that it's really thick or anything but it does an amazing job at getting rid of any dry patches and hydrating the skin. I can not recommend this enough if you're going through an acne treatment and your skin is peeling off, it's really incredible for gently hydrating sensitive skin.


Pierre F Estheticians Formula Gentle Peel Off Mask benim sene boyunca düzenli kullandığım ve çok sevdiğim tek maske. Bu maskeyi tüm yüzünüze sürüp 15-20 dakika bekliyorsunuz ve soyarak çıkartıyorsunuz, cildinizde beyaz nokta, siyah nokta, ne varsa maske alıp götürüyor ve cildi asla kurutmuyor, tersine yumuşacık bırakıyor. 

This Pierre F Estheticians Formula Gentle Peel Off Mask is the only mask I've used and loved this year, it is the only mask I tried that actually worked on removing black and white heads, and leaving my skin soft and smooth. 


Göz kremi favorim tartışmasız Kiehl's Creamy Eye Treatment with Avocado. Bu kremi öven onlarca blogger/vlogger gördükten sonra kendisine bir şans vermek istedim ve gerçekten olumlu yorumları hak ettiğini düşünüyorum. Çok yoğun yapılı bir krem, dolayısıyla çok az kullanmanız gerekiyor ama inanılmaz az bir miktar bile çok yoğun şekilde nemlenmiş göz altlarına sahip olmanızı sağlıyor. Dudaklarım çok fazla soyulmasa da yumuşacık dudaklara sahip olmak için favorim Blistex MedPlus lip balm, bu ürünü her gece dudaklarıma sürüyorum ve yumuşacık dudaklarla uyanıyorum. Küçücük gibi görünse de 7-8 aydır her gece kullanmama rağmen bir türlü bitiremedim.

Last but not least, eye cream and lip balm. I've seen so many bloggers/vloggers rave about the Kiehl's Creamy Eye Treatment with Avocado and wanted to give it a shot, and they were all right. It has quite a thick texture so you only need the tiniest amount, and this is an incredibly moisturizing, rich eye cream. My lips don't get chapped a lot, but I've been using this Blistex MedPlus lip balm every single night for months now, and waking up with amazingly soft lips. I can not recommend this enough.


Evet, gerçekten uzun bir yazı oldu ama cilt bakımı bence her yaş için çok önemli, cildimize genç yaşlarda iyi bakmaya başlayalım ki ileride pişman olmayalım. 2014 yılında kendime güzel bir kil maskesi ve cildi hafifçe soyan bir tonik bulmak istiyorum, umarım bulabilirim! Görüşmek üzere!

Well, that was a long post. But skin care is important, and we should take it seriously, right? I hope I can find a good clay mask and an exfoliating toner in 2014, fingers crossed. I hope you enjoyed this post, see you soon! 

2 yorum:

  1. maske ve göz kremimi listeme ekledim. Kiehl's ürünlerini çok beğeniyorum zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiehl's ürünlerini ben de çok beğeniyorum ve bu göz kremi gerçekten çok ama çok iyi. Maske de benim denediğim onlarca maske arasında en beğendiğim ve tekrar tekrar alacağım tek maske. Mutlaka denenmeli :)

      Sil