3 Ocak 2014 Cuma

Bitirme Projesi #1 / Project Pan #1


Merhaba! "Elindeki makyaj malzemelerini ve bakım ürünlerini azalt" maddesi son birkaç senedir yeni yıl kararlarımda mutlaka yer alıyor ama bu maddede başarıya ulaşabildiğimi ne yazık ki pek söyleyemeyeceğim. Ama bu seneden umutluyum çünkü artık sayısız ürünün arasında boğulup ne kullanacağımı karar verememe durumundan kurtulmak ve gerçekten çok sevdiğim ve sürekli kullandığım ürünlerden oluşan bir koleksiyona sahip olmak istiyorum. Bu nedenle de seneye ufak bir bitirme projesiyle başlamak istedim. Bu ürünler bitene kadar kendi kategorilerinde başka bir şey almayacağım.

Hey everyone! "Use up more products" has been on my New Year's Resolutions for years now but it is something I unfortunately can not manage to do. This year I'm really dedicated because I'm really overwhelmed by the amount of products I have. I can't even use most of them and they just take up space on my shelves and drawers. Hopefully, this year I will get rid of most of the stuff I have and have a collection of products that I have and use often. So, I wanted to start this year with a little project pan and picked 15 products I'm close to finishing up, and I will not buy anything in their category until they're fully used up.



1-Clean&Clear Derinlemesine Temizleyici Losyon: Bu toniği gerçekten çok seviyorum, hatta kendisi 2013 favorilerimde yer almıştı. Aslında bu ürünü bitirip tekrar almak isterdim ama maalesef bulmak zaten zordu ama artık hiç bulamıyorum, sanırım üretimi durduruldu. O nedenle artık bunu bitirip aynı şekilde etkili yeni bir temizleyici tonik arayışına girmek istiyorum.
1-Clean&Clear Deep Cleansing Lotion: I like this product a lot, it was in my 2013 favourites actually, and I would love to repurchase it but unfortunately this is impossible to find now. I believe it's been discontinued. So I want to finish this up and find a new toner to replace it.

2-L'oreal Üç Etkili Cilt Düzgünleştirici Tonik: Bu toniği yaklaşık 6-7 ay önce almıştım ve uzunca bir süre düzenli bir şekilde kullandım ama açıkçası makyaj kalıntılarını temizlemek dışında pek bir etkisini göremedim. Aynı zamanda parfüm kokusu bana biraz fazla geldi, dolayısıyla bitirip atmak istiyorum.
2-L'oreal Triple Effect Toner: I used this one quite a while but it didn't do anything for my skin other than removing makeup and dirt. Also it's scent is a bit too much for me, so, I'll go through this and won't be repurchasing.

3-La Roche Posay Effaclar Duo: Bu ürün de 2013 favorilerimde yer alıyor çünkü gerçekten etkili ve sevdiğim bir serum. Ama bitirmek üzereyim, içinde en fazla 7-8 kullanımlık kaldı ve elimde benzer işlevi yerine getiren Bioderma Sebium Serum var ve onu düzenli kullanıp hangisini daha çok beğendiğime karar vermek istiyorum. 
3-La Roche Posay Effaclar Duo: This is one of my favourite serums but I'm about to finish it and I want to use my Bioderma Sebium Serum for a while to see which one I like better. 

4-Nivea Çift Etkili Göz Makyaj Temizleyicisi: Bu ürünü tatildeyken Bioderma Sensibio H2O'm bittiğinde almıştım ve tatil dönüşü de bir süre kullandım. Ama benim için hiçbir makyaj temizleyicisi Bioderma'nın yerini tutamıyor. Bu şekilde çift etkili göz makyaj temizleyicilerini makyajımı temizledikten sonra yağlı bir his bırakıyor ve ben o histen pek hoşlanmıyorum, o hissin geçmesi için başka bir ürünle tekrar temizlemem gerekiyor ve bence bu bir zaman kaybı. 
4-Nivea Double Effect Eye Makeup Remover: I bought this while I was on vacation and didn't have my Bioderma H2O with me, but I don't like the oily residue these two-phased makeup removers left on my eyes. I'll use this up and never stray from my Bioderma again. 

5-Avon Argan Yağlı Saç Serumu: Bu serumden 3 şişe bitirdim, saça güzel bir parlaklık ve yumuşaklık veriyor, aynı zamanda çok hoş bir kokusu var. Ama şu sıralar kullandığım diğer saç bakım ürünlerimden çok daha memnun kaldım, dolayısıyla bunu bitirip diğer ürünlerimle devam etmek istiyorum. 
5-Avon Argan Oil Hair Serum: I finished up three of these, it gives a nice shine and softness to the hair and smells great. But I'm quite pleased with my hair routine right now and I want to get through all other serums/oils I have. 
6-Schwarzkopf Gliss Sıvı Saç Kremi: Bu saç kremlerini ne kadar sevdiğimden daha önce bahsetmiştim, her indirimde bulduğumda bir başka versiyonunu aldığımdan elimde tam 4 tane var. Ve bence kokuları dışında hepsi aynı işlevi yerine getiriyor, zaten içerikleri neredeyse tamamen aynı. Dolayısıyla elimdeki 3 tanesini bitirmek ve sadece 1 tanesini koleksiyonumda bulundurmak istiyorum.
6-Schwarzkopf Gliss Liquid Hair Conditioners: I've talked about these before, I love them but although I own 4 different versions of these, I don't see a difference between them. I'll finish up 3 of them and have only 1 in my collection.

7-Blistex Med Plus Lipbalm: Yine 2013 favorilerimden, bütün yıl çok severek kullandığım, çok etkili bir ürün. Bitirmeye çok yaklaştım, ve bu şekilde minik kavanozda olanın kullanımını biraz kullanışsız buluyorum. Bu nedenle bunu bitirip stik şeklinde olan versiyonunu alacağım.
7-Blistex Med Plus Lipbalm: Another favourite product. I'm quite close to finishing it and I want to buy the stick version of this the next time, as it will be more convenient to use. 



8-Bourjois Flower Perfection Fondöten: Sahip olduğum en açık renk fondöten bu, dolayısıyla genelde diğer fondötenlerimin rengini açmak için bununla karıştırıyorum. Yoğun ama çok hoş bir çiçek kokusu var, yüksek kapatıcılıkta ve yoğun yapıda bir ürün ve aslında kendisini çok seviyorum. Ama Bourjois'nın ülkemizden çekileceği konuşuluyor, dolayısıyla tekrar alamayacağım için bitirip başka ürünler denemek istiyorum.
8-Bourjois Flower Perfection Foundation: This is the lightest colored foundation I own, I use it to lighten my other foundations. It smells like flowers, has high coverage and quite a thick formula, I really like it. But Bourjois won't be sold in my country anymore so I can't repurchase this, therefore I want to find another foundation to replace it. 

9-Garnier BB Krem: Bendeki karma/yağlı ciltler için olanı ve aslında yapısını çok beğeniyorum. Kapatıcılığı bir BB kreme göre oldukça yüksek, yapısı sıvı ve hafif, cilde kolayca yağılıyor ve kalıcılığı da iyi. Ama maalesef açık tonu bile benim cildim için koyu. O nedenle bu ürünü bir şekilde diğer fondötenlerimle karıştırarak bitirmek istiyorum, belki önümüzdeki yazdan sonra tekrar almayı düşünebilirim.
9-Garnier BB Cream: This is the combination to oily skin version. It has a runny texture but it's easy to blend, staying power is good, also it's quite high coverage for a bb cream. But unfortunately the lightest shade is a bit dark for me, maybe I'll repurchase it in the future if I decide to get a tan.

10-Max Factor Clump Defy Maskara: İnternette bu ürünün ülkemizde satılmayan ve yabancı bloggerlar tarafından fazlaca övülen Covergirl Clump Crusher maskarayla birebir aynı olduğunu duymuştum ve denemek istedim. Ama maalesef beklediğim etkiyi alamadım. Kirpikleri güzelce ayırıyor ve kat kat uygulansa da topaklanma yapmıyor ama ben ne yoğun hacim ne de uzunluk elde edemedim. 
10-Max Factor Clump Defy Mascara: I've read online that this is the same as the Covergirl Clump Crusher mascara which is not sold in my country and wanted to give it a shot. But it didn't really do anything for my lashes other than seperating them, I couldn't get much volume or length at all.

11-Maybelline Falsies Flared Maskara: Sanırım bu maskaranın kötü bir tüpüne denk geldim. Daha önce aynısından bir tane kullanmıştım ve aşık olmuştum, aylarca elimden düşmemişti. Bitirince tekrar almaya gittim ve nedense bir türlü kirpiklerimde önceden elde ettiğim efekti göremedim. Umarım bu tüpe özgü bir şeydir, belki yapısı bozuktur, eskidir, açıkçası bilmiyorum. Bitirip tekrar almayı düşünüyorum. 
11-Maybelline Falsies Flared Mascara: I used up one of these before and loved it so much but I think I came across a bad one. I don't know if this was old or if there is something wrong with the formula, but this doesn't give me the effect I got from the same one I had before. 

12-Maybelline Rocket Volum Express Maskara: Geçtiğimiz seneki favorilerimden, harika bir dolgunluk ve hacim veren, kirpikleri çok güzel kıvıran ve tüm gün etkisini koruyan bir maskara. Ama bitirmeye yaklaştım ve elimde çok fazla rimel var dolayısıyla bunu da bitirip atmak istiyorum. Elimdeki diğer rimelleri bitirince ilk alacağım rimel bu olacak.
12-Maybelline Rocket Volum Express Mascara: My favourite mascara of 2013. I'm close to finishing it but I want to decrease the ridiculous amount of mascaras I have before repurchasing a new one.

13-Urban Decay Primer Potion: Bu göz makyaj bazı herkes tarafından övülen bir ürün ama beni hayal kırıklığına uğrattı. Benim yağlı göz kapaklarımda maalesef yaptığım makyajın bozulmasını önleyemedi. Bitirip bir daha almayı düşünmüyorum, Nars'ın göz makyaj bazına bir şans vereceğim.
13-Urban Decay Primer Potion: This eyeshadow base seems to be everybody's favourite, but it really disappointed me. It didn't stop my eyeshadow creasing or fading. I'm going to try the Nars Pro Prime eyeshadow base next.

14-Maybelline Tekli Far - Iced Fudge: Bu farı ne kadar sevdiğimden daha önce bahsetmiştim, kendisi bitirmeye en yaklaştığım, en çok kullandığım far oldu. Artık dibini görmek istiyorum. Elimde yedeği zaten var.
14-Maybelline Mono Eyeshadow - Iced Fudge: I've talked about my love for this before, I'm so close to hitting the pan. I want to get through it as soon as possible. 

15-Rimmel Stay Matte Pudra: Bu pudradan kaç tane bitirdiğimi artık hatırlamıyorum, kesinlikle favori pudram. Uzun süredir bu pudra bitince aynısından bir tane daha alıyordum ama bu sene farklı pudralara şans vermek istiyorum. Belki de daha çok sevdiğim bir tane bulabilirim. Dolayısıyla bitirince bir süre tekrar almayacağım. 
15-Rimmel Stay Matte Powder: This is my most repurchased item and although I love it, I want to try some other powders, maybe I'll find something I like even more.    


Benim öncelikli olarak bitirmek istediğim ürünler bunlar. Bakalım bunlar bitene kadar benzer ürünler almamayı başarabilecek miyim. En kısa sürede bitmelerini istiyorum, bitirince kendimden gurur duyarak blogumda paylaşacağım. Görüşmek üzere!

So, these are the products I want to use up as soon as possible. Let's see if I can manage to avoid buying similar products to these until I finish them. If I manage to get through them, I will be really proud of myself and share my experience on my blog. See you soon!

2 yorum:

  1. of çok ürün varmış, kolaylıklar ve sabır diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah çok teşekkür ederim, bitirmesi yine neyse de asıl zor olan kısmı bunlar bitmeden yeni ürün almamayı başarmak :)

      Sil