8 Şubat 2014 Cumartesi

En İyi Paletler #1 / Perfect Palette Tag #1


Merhaba! Bugünün yazısı biraz farklı olacak çünkü bu bir tag yazısı, çeşitli yönlerden en başarılı bulduğumuz paletlerden bahsettiğimiz bu tag aslında bir Youtube tag'i, çoğu ünlü Youtuber Perfect Palette tag videosunu çekti ve ben bu videoları çok beğenerek izledim, ve tagdeki aynı soruları blog yazısı olarak cevaplamak istedim. Normalde 8 soru vardı, ancak bol fotoğraflı bir yazı olacağı için ben iki yazı halinde yazmayı tercih ettim, bu yazıda 4 soruyu, bir başka yazıda da diğer 4 soruyu cevaplayacağım. 

Hey everyone! Today's blogpost is a bit different than the usual stuff as this is actually a Youtube tag. I loved watching the Perfect Palette tag videos of my favourite Youtubers so I wanted to answer the questions on a blog post as I don't have a Youtube channel. This tag consists of 8 questions, but I decided to split it into two blog posts ans answer 4 questions in each, as these are going to be long posts with lots of photos. Here we go! 


Soru 1: En iyi tasarım/ Best Packaging


Bu soruya farklı şekillerde yaklaşmak mümkün, benim için bir paletin tasarımı dendiğinde hem dış güzelliği, çekiciliği hem de kullanışlı ve dayanıklı oluşu geliyor. Ben dış güzellik yönünden Nars One Night Stand allık paletini, kullanışlılık yönündense The Balm Balm Jovi paleti seçtim.

You can answer this in a couple of different ways, you can consider the convenience, durability, structure of the palette or its beauty. I went for two different palettes: Nars One Night Stand and The Balm Balm Jovi


Nars ürünlerinin kaplarına genel olarak aşık olan bir insanım, bence oldukça sade, minimal, kendine özgü ve çarpıcı bir görünüşe sahipler. Nars One Night Stand palet hem klasik Nars şıklığına sahip, hem de ait olduğu sınırlı üretim serisini simgeleyen Guy Bourdin damgası, o damganın üzerine yazıldığı kırmızı zemin nedense beni klasik Nars kaplarından daha çok etkiledi. Aynı zamanda oldukça dayanıklı kauçuk bir kaba ve kocaman bir aynaya sahip olan, her kullandığımda sevip okşadığım bu palet en iyi tasarım ödülünü bence hak ediyor.

I'm a big lover of Nars packaging, I just adore the sleek, minimal, unique and tempting look. Nars One Night Stand combines the usual Nars packaging with a little bit of extra touch, the Guy Bourdin stamp. There's something about the Guy Bourdin logo that I just love (perhaps because it looks like a swipe of a red lipstick?). This palette also has a huge mirror and durable rubber packaging. So it gets a thumbs up with regards to packaging! 

Bu ödülü Nars paletle paylaşan The Balm Balm Jovi ise bence kesinlikle tasarım harikası bir palet. Dış görüşünü ve içindeki ürünlerin isimleri zaten klasik The Balm mükemmelliğine, ilginçliğine sahip. Ama benim gözümde bu paletin tasarımındaki en harika unsur pudra ve krem yapıdaki ürünlerin ayrılmış olması. Çoğu firmanın paletleri üretirken hiç dikkat etmediği bu sorun beni çok sinirlendiriyor, palet içindeki krem yapıdaki ürünlere far ya da pudralardan gelen tozlar yapıştığında temizlemekten nefret ediyorum. The Balm'ı bunu düşündüğü için alkışlamak gerek! Aynı zamanda mıknatıslı kapaklı, kolay kolay açılmayan, sağlam bir yapısı var. Sadece kalp şeklindeki kocaman aynası için bile övgüleri hak ediyor!

The Balm Balm Jovi is what comes to my mind first when I think of the best packaging. First of all, it looks striking and beautiful, it just draws you in. Naming of the products are also quite cool. But the best thing about the packaging of this product is that it covers the cream products with a magnetic lid so that the powder products don't end up in them which is a huge issue that's often disregarded by most brands. This palette also has a durable, magnetic cover and a big heart-shaped mirror. What else can you want?

Soru 2: En Çok Yönlü / Most Versatile


En fazla kullanım çeşitliliğini sunan paletleri seçtiğimiz bu soruda ben yine 2 farklı palet seçtim. Birincisi (yine) The Balm Balm Jovi, ikincisi de Urban Decay Naked Basics palet oldu. 

The Balm Balm Jovi gets another reward from me yet again, this time it shares the reward of being the most versatile palette with Urban Decay Naked Basics


Balm Jovi paleti seçme sebebim palete baktığınızda zaten anlaşılıyor, bu palet büyük bir çeşitlilik sunuyor. Farlara baktığınızda her 3 sıradaki farın yapısı farklı, sağ ve soldakiler daha çok ışıltı ve parlaklık içerirken orta sıra tamamen mat farlardan oluşuyor. Renk çeşitliliği ise gerçekten harika, pembeler, yeşiller, maviler, morlar, kahverengiler, gümüş, altın rengi... Bu paletle çok farklı tonlarda hem günlük, hem dramatik gece makyajları yapılabilir, seçenekler sınırsız. Aynı zamanda palet bir aydınlatıcı, bir allık, iki de dudak ve yanakta kullanılabilen krem ürün sunuyor. 

Balm Jovi palette gives you an amazing selection of eyeshadows, in terms of both color and texture. You get matte and shimmery shades, purples, greens, blues, browns, silver, golden.. You name it, and it's there. It allows you to create endless looks, both daily and more dramatic ones. It also comes with a highlighter, a blush and two cream lip&cheek products. Talk about versatility! 

İkinci olarak Urban Decay Naked Basics paleti seçme sebebim ise bu kadar az sayıda far içeren bir paletin ne kadar fazla iş gördüğüne inanamıyor olmam. Hiç vaktiniz yokken açık renklerden birini tüm göz kapağına sürüp biraz rimelle makyajınızı tamamlayabilirsiniz, doğal tonlarda günlük bir makyaj istediğinizde yine açık renklerden birini uygulayıp Naked 2 ve Faint renkleriyle gölgelendirme yapabilirsiniz. Daha yoğun makyajlar yapmak istiyorsanız Faint ve Crave renkleriyle harika dumanlı makyajlar yapabilirsiniz, bu iki rengi aynı zamanda yumuşak görünümlü bir eyeliner görünümü elde etmek için açılı bir fırçayla uygulayabilirsiniz. Naked 2, Faint ve Crave renklerini karıştırarak kaşlarınızı bile doldurabilirsiniz, ben bunun için de kullanıyorum. 

The reason why I picked a palette with so few shadows as the most versatile is that I can't even believe how many things this palette can get done. You can swipe on of the lightest shades all over the lid, put your mascara on and you're done in 1 minute. You can create a daily effortless look with a light color sweeped all over and Naked 2 or Faint blended on the crease and lower lash line. Want a smoky, dramatic look? Go darker with Faint and Crave. Want to get a soft eyeliner look? Use Faint or Crave with a angled liner brush. You can even fill in your brows using Naked 2, Faint and Crave, mix the colors to get the perfect color for your brows!
  
Soru 3: En Büyük Pişmanlık / Biggest Regret


Bu soruya cevap vermek benim için hem kolay hem de acı verici oldu. Ürünlerden birini seçmem çok kolaydı ve bu soruyu tek ürünle cevaplamayı düşünmüştüm ama diğer ürünü düşündüğümde onun da ne kadar büyük bir hayal kırıklığı olduğunu üzülerek fark ettim. Üzücü bir şekilde hayal kırıklığı olan Laura Mercier Secret Camouflage, diğeri ise Fred Farrugia palet.

Answering this question was a bit sad for me. I picked one of the products, my custom Fred Farrugia palette, quite easily, and thought that the answer is done. But it wasn't, it pains me to say this but I unfortunately regret buying Laura Mercier Secret Camouflage as well.  


Fred Farrugia 1 yıl öncesine kadar Sephora'da satılıyordu, çekilme kararı alınca da ürünleri büyük indirimlerle elden çıkartıldı. Ben de bu süreçte gördüğünüz bu paleti yaptım, her biri 10-20 lira arasına satın alındı. Parçaları tek tek alıyorsunuz, mıknatıslılar ve birbirlerine yapışıyorlar. Allıklar, farlar, rujlar, kapatıcılar; bir sürü farklı ürün grubunu içeren bu ürünlerin istediğiniz kadarını koparıp birleştirebiliyorsunuz ve yanınızda taşıyabiliyorsunuz. Fikir olarak çok güzel, çok kullanışlı, ürünler de gerçekten çok kaliteli. Ama bu paleti yaptığımdan beri 1 kez bile elimi sürmedim, hiç kullanmadım. Çekmecemin arkasında 1 yıldır duruyor, ilk kez bu fotoğraf için yerinden çıkardım. 

You can mix and match these Fred Farrugia products, they are magnetic (like the products of Jouer) and there are eyeshadow duos, concealer duos, powders, blushes, lipsticks, lipglosses.. It's actually very convenient, you can get the eyeshadow duo you're wearing, combine it with the concealer one, and the lipstick one, and put the mirror on top; you have everything you need on the go. But since I've made this palette, I haven't even touched it once! I just never reach for it although the quality of the products are really good. I don't know why I made this palette, I guess I just got sucked into the idea of playing with my makeup products like they're Legos. 

Laura Mercier Secret Camouflage aslında büyük bir palet sayılmaz ama sonuçta iki farklı kapatıcıdan oluştuğu için kendisine bir kapatıcı paleti denebilir. Bu çok uzun zamandır istediğim bir üründü ve büyük bir heyecanla satın aldım. Ürün gerçekten çok kaliteli, kapatıcılığı inanılmaz ama çok kuru! Ufak kusurları gizlemek için birebir ama mutlaka bir fırçayla uygulanması gerekiyor, parmaklarla uygulamak bence mümkün değil. Dolayısıyla makyaj yapmak için bol vaktim olduğu zamanlar dışında elimin gideceği bir ürün değil, ucuz bir ürün de değil, aldığıma pişman olduğumu söyleyebilirim. 

Laura Mercier Secret Camouflage is not actually a palette but it consists of two different concealers, which is rare for a concealer so I take it as a palette. I wanted this for so long and bought it with high hopes, the product is actually really good, highly pigmented, covers anything. But it's so dry! You have to use a concealer brush to do your pin-point concealing, it's impossible to apply this with fingers, at least for me. I won't reach for it unless I have plenty of time to do my makeup, which happens quite rare. It's also quite expensive, so I regret buying it, I could've lived without it. 

Soru 4: En İyi İsimlendirme / Best Color Names


Bu soruyu gördüğüm an aklıma The Balm ürünleri gelmişti, hangisini seçsem diye düşünürken gözüme birden başka bir palet çarptı ve The Balm ürünlerinin güzel isimlerini bana unutturdu: Lorac Unzipped

When I first saw this question I immediately thought about The Balm products but then it hit me: Lorac Unzipped is the one with the most amazing names. 


Sıcak tonlarda pembe ve bronzlardan, hem ışıltılı hem mat farlardan oluşan bu paleti çok ama çok seviyorum. Renklerin isimleri ise çok ilgi çekici ve yaratıcı. Adı Unzipped olan bu paletteki tüm farlar paletin adı gibi "Un" ile başlıyor, her biri başka bir sıfat. Hatta bence bu renklerin adlandırılması tesadüf de değil, tabii ki ben abartıyor olabilirim ama sanki sahip oldukları isimler, renklerin ifade ettiği anlamları uzaktan çağrıştırıyor bile. Muhtemelen bu paleti çok sevdiğim için ben abartıyorum ve yeni anlamlar yüklemeye çalışıyorum, ama olsun. 

I just love this palette that consists of warm bronzes and pinks, both matte and shimmery. But the names of the colors are a different story. They all start with "Un" just like the name of the palette itself, and they are all so beautiful adjectives that just suit the colors. Maybe I'm overthinking it and putting different meanings to the palette because I love it so much but the names of these shadows really make me think of what they mean. The darkest shade really reminds me of bold, daring eyeshadow looks and it's called Untamed. I would explain what they mean to me one by one but I don't want you to think that I'm crazy. I just love makeup so much! (and perhaps took so many critical reading classes) 


Tag'in 4 sorusu bu şekildeydi, biraz uzun bir yazı oldu ama umarım beğenmişsinizdir. Çok fazla palete sahibim ve her birinin bendeki yeri ayrı, ama gerçekten bu ünvanları hak eden ürünler seçmeye çalıştım. İkinci yazıda en iyi pigmentasyona sahip, seyahat için en uygun olan, en az kullandığım ve en çok kullandığım/en sevdiğim/ıssız adaya düşsem yanıma alacağım tek paleti seçeceğim. Görüşmek üzere!

These are 4 questions from the tag, I loved writing this post, it was a nice change for me. I own way too many palettes and they all mean so much to me so it's really difficult for me to pick these, but I hope that I did well and you liked the post. In the second part of this tag I'll be picking the best color payoff, best for traveling, least used and most used/most loved/desert island palette. See you soon!

8 yorum:

  1. Blogunu yeni kesfettim, yazilarin cok guzel detaylara iniyorsun, hatta ben ilk postuna kadar okudum butun yazilarini ama tam izleyicin olacakken gordugum seye uzuldum, cok az izleyicin var ve inan sen coook daha fazlasini hakediyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu yazdıklarını duymak çok güzel, gece gece beni çok mutlu etti! Blogum henüz yeni sayılır, o nedenle üzülmüyorum, umarım zamanla çok daha fazla izleyiciye ulaşmayı başarırım! Tekrar tekrar teşekkürler :)

      Sil
  2. Neredeyse çekilen tüm Perfect Palette Tag videolarını izledim, bana göre bugüne kadarki en iyi tag'lerde ilk 3'te yer alıyor, yazınızı da bir solukta okudum büyük keyifle, blogunuzu da çok beğendim gerçekten :)
    Bu arada Lorac Lorac Unzipped paleti o kadar inceledim görsellerde, farların hepsinin isminin -Un ile başlıyor olması hiç dikkatimi çekmemişti yazınızı okurken aydınlanma yaşadım sanki :)

    Sevgiler,
    Gülfiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, hiç tanımadığım Youtuber'ların bile Perfect Palette Tag videolarını izlemişimdir, gerçekten çok keyifli taglerden bir tanesi. Çok çok teşekkür ederim, biraz uzun mu oldu acaba diye düşünmüştüm o yüzden bu söylediğinizi duymak beni çok sevindirdi. Renklerin güzelliğine bakmaktan isimleri kaçırmak çok normal, gerçekten mükemmel bir palet! :)

      Sil
  3. Cok guzel ve detayli bir yazi olmus, bir cirpida okudum eline saglik:) serinin devamini da bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mu uzun oldu acaba diye düşünüp kısaltmayı planlıyordum, bunu duymak güzel oldu :) Birkaç güne diğerini de yazacağım :)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı,çok güzel bir blog,tebrik eder,devamını beklerim.Zevkle okuyacağımdan eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için! Sizin de blogunuz varmış, hemen oraya ışınlanıp okumaya başlıyorum :)

      Sil