27 Şubat 2014 Perşembe

Yeni Saç Bakımı Favorilerim


Merhaba! Bugün sizlere son zamanlarda aldığım ve çok severek kullandığım birkaç saç bakım ürününden bahsetmek istiyorum. Uzun ve problemli saçlara sahip olunca saç bakımı alışverişleri, yeni ve işe yarayan ürün arayışları asla bitmiyor. Bu durumdan şikayetçi olduğumu söyleyemeyeceğim tabii, yeni ürünler denemekten oldukça büyük bir keyif alıyorum.



4 farklı işleve sahip bu 4 ürün son zamanlarda saç bakımımı tamamen değiştirdi. Schwarzkopf Bonacure Color Freeze Silver Shampoo, Dove Besleyici Bakım Saç Bakım Spreyi, Lee Stafford Detangling Spray ve Pantene Isıya Karşı Koruyucu Sprey'i yakından inceleyelim istedim.


Schwarzkopf Bonacure Color Freeze Silver Shampoo, adı silver olsa da aslında bir mor şampuan. Mor şampuanları daha önce duymamış olanlar için kısaca anlatayım. Bu şampuanların içindeki mor pigmentler saçtaki sarı-turuncu tonları nötrleme ve saçlara soğuk bir ton verme amacıyla kullanılıyor. Aynı zamanda beyaz ve gri saçlara sahip olanlar bu şampuanları saçlarına parlaklık vermek için kullanıyorlar. 


Ben ne sarı ne de beyaz-gri saçlara sahibim ama bu şampuanı denemek istedim çünkü 1.5 yıl kadar önce sarıya boyadığım saçlarımdan sıkılıp kendi rengime (küllü, soğuk bir kahverengi) dönmüştüm ama yıkadıkça alttaki sarı tonlar son birkaç aydır saçımın özellikle güneş altında sarı sarı parlamasına yol açtı ve ben bu durumdan nefret ettim. Bu sarı parlamaları kırması için de mor şampuanlara başvurdum, Schwarzkopf mor şampuanı oldukça beğendiğimi söylemeliyim. Saçımdaki sarı tonları olabildiğince kırdı, saçımı eski, soğuk-küllü kahverengi rengine yaklaştırdı. Aynı zamanda harika bir parlaklık verdi, sırf bu nedenle bile kullanmaya devam ediyorum. 

Özellikle sarı saçlara sahip olanların bu tür şampuanları belli aralıklarla kullanmasını tavsiye ediyorum, eğer saçınızın renginin çiğ görünmesinden şikayetçiyseniz mor şampuanlarla bu sorunu rahatlıkla çözebilirsiniz.


Şampuanın ne kadar mor olduğunu merak edenler için fotoğrafını ekliyorum, piyasadaki bazı zayıf mor şampuanların aksine bu şampuanın pigmentleri oldukça yoğun ve etkili.


Dove Hair Therapy Saç Bakım Spreyi ise son zamanlarda İngiliz Youtuberların sıkça ve övgüyle bahsettiği bir üründü, henüz ülkemize yeni geldi ve ben gördüğüm anda kaptım. İyi ki de almışım. 


Bu tür durulanmayan saç spreylerini çok sık kullanıyorum, Gliss sıvı saç spreylerinden blogumda bolca bahsetmiştim (buradan okuyabilirsiniz). Bu Dove sprey onların pabucunu kesinlikle dama attı! Kesinlikle daha fazla nem veriyor, saçımın kabarmasını azaltıyor (ki dalgalı uzun saçları olan biri için bu mucizevi bir şey) ve inanılmaz güzel bir kokusu var. Bittikçe tekrar tekrar alacağım, hatta indirimde görürsem mutlaka stoklamayı düşünüyorum.


Lee Stafford Gratis'e yeni gelen markalardan, hem şampuan ve saç kremleri hem de farklı işlevlere sahip oldukça fazla saç bakım ürünlerinden oluşan geniş bir ürün yelpazesine sahip. Saçlarım uzun ve dalgalı olduğu için banyodan sonra taramak işkence haline geliyor, karışan saçlarımı açmak için en az 40 dakika uğraşıyorum. Bu nedenle "saç açıcı sprey" adını gördüğüm ürünleri hiç düşünmeyen alıp deniyorum.


Bu sprey şu ana kadar denediğim saç açıcı spreyler arasında en iyisi! Saçımın neredeyse düğüm olma noktasına gelmiş karışıklıklarını bile kolayca açmamı sağladı, çok şaşırdım. Normalde 40-45 dakikada taradığım saçlarımı hayatımda ilk kez 20 dakikada taramayı başardım, bu çoğunuza uzun bir süre gibi gelebilir ama benim için inanılmaz kısa bir süre. 

Aynı zamanda bu sprey Thierry Mugler Angel parfümün kokusuna sahip, ilk denediğimde hangi parfüm olduğunu hatırlamak için saatlerce düşündüm desem yeridir ve sonunda buldum. Lee Covington kuru şampuan da bu kokuya sahipti, sanırım tüm saç bakım ürünlerinde bu kokuyu kullanmışlar. Çok ağır olmayan, şekerli, hoş bir koku. 


Bu aralar son favorim ise Pantene Isıya Karşı Koruyucu Parlaklık Veren Saç Spreyi. Dürüst olmak gerekirse saçıma ısı gerektiren ürünleri oldukça sık uygulamama rağmen ısıya karşı koruyucu spreyleri neredeyse hiç kullanmıyorum. Ama bu Pantene spreyi aldığımdan beri kullanmaya özen göstermeye başladım.


İşe yarıyor mu bilmiyorum çünkü bunun ancak uzun vadede anlaşılabileceğini düşünüyorum. Ama yaradığına inanmak istiyorum, en azından bu şekilde saçıma daha az zarar verdiğimi düşünerek vicdanımı rahatlatıyorum. Spreyin hoş bir kokusu var, saçta ağırlık yapmıyor ve bazı ısıya karşı koruyucu spreylerde karşılaştığım bir durum olan saçı yapış yapış bırakma gibi sorunlarla da karşılaşmadım. Şu ana kadar oldukça memnunum!


Bu aralar saç bakım ürünlerinde şansım oldukça iyi gidiyor, aldığım her şeyi beğeniyorum. Sanırım almadan önce iyice araştırdığım için aldığım ürünleri beğenmeme riskini oldukça azaltıyorum, bilinçli tüketici olmak güzel bir şey. Eğer saç bakımınıza farklı ürünler eklemek ya da hali hazırda kullandığınız ürünlerin yerine başka ürünler denemek istiyorsanız bu 4 ürüne bir göz atabilirsiniz. Görüşmek üzere!

2 yorum:

  1. Dove'un bu ürününü bir hayli merak ettim,kısa zamanda denemek istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yaramasını geçtim, sadece kokusu için bile alınır! Saçım güzel koksun diye gün içerisinde durup durup sıkıyorum :)

      Sil